Інклюзія. Освітня політика та практика
7 лют. 2018
Інклюзія
07 лютого відбулася нарада-семінар керівників закладів загальної середньої освіти міста з теми: «Інклюзія. Освітня політика та практика».
Метою семінару було визначення ролі керівника закладу в активному впровадженні інклюзивної освіти, розширення знань щодо специфіки роботи з дітьми з особливими потребами, отримання практичних навичок по створенню універсального дизайну інклюзивного класу.
Начальник управління освіти Лариса Костенко ознайомила присутніх ізнапрямками сучасної державної політики стосовно освіти дітей з особливими освітніми потребами, проінформувала про існуючу мережу інклюзивних класів та визначила напрямки роботи управління освіти по створенню сприятливого освітнього середовища для дітей з особливими освітніми потребами, розповіла про особливості роботи інклюзивно-ресурсного центру міста.
У практичній частині семінару досвідом роботи ділилися педагоги КЗ "Навчально-виховне об'єднання "Спеціальна загальноосвітня школа І-ІІ ступенів №1. По закінченню презентації присутні мали можливість побачити універсальний дизайн класної кімнати для учнів, які потребують корекції інтелектуального розвитку та познайомитися з особливістю організації навчального процесу для вищезгаданої категорії дітей.
У рамках запланованих заходів учасники семінару провели тест-драйв спеціально обладнаного автобусу для перевезення дітей з порушеннями опорно-рухового апарату.
На базі Інклюзивно-ресурсного центру міста, де проходила друга частина наради-семінару. Керівники закладів отримали та на практиці закріпили алгоритм дій по направленню дитини на комплексне психолого-педагогічне вивчення.
Фахівці центру продемонстрували діагностичний інструментарій, познайомили з особливостями використання обладнання кімнати сенсорної інтеграції та продемонстрували особливості діагностичного вивчення за дзеркалом Гедзела, надали практичні поради, щодо оформлення індивідуальної картки розвитку дитини.
Завершилася нарада-семінар на базі НВО "Загальноосвітнього навчального закладу І-ІІІ ступенів №20 – де керівникам закладів освіти міста був запропонований до перегляду універсальний дизайн інклюзивного класу з навчанням дитини з РДА.